Samenwerkingspartner: Peter Trieling Keuken Design

22 november 2021

 

Vijftien jaar geleden startte Peter Trieling zijn eigen keukenzaak in Beverwijk, PTKD. Als SieMatic-dealer en eigenaar van zijn eigen keukenlijn PT Line, profileert hij zich als een professionele keukendealer in West Nederland. We spraken met hem over de samenwerking met Jetstone en over hoe we omgaan met de trends in de keukenmarkt.

 

“In het contact is de binnendienst ons eerste aanspreekpunt, maar mocht het nodig zijn om John te bellen, dan is hij altijd bereikbaar en bereid te helpen op een oplossingsgerichte manier”, vertelt Peter. Niet zo vreemd, want met Jetstone directeur John heeft Peter een bijzondere band: “Ik begon in 2006 met mijn eigen zaak, maar toen we net goed begonnen waren belandden we in de kredietcrisis. Een stressvolle tijd, zeker als beginnend bedrijf. Het is mede aan het vertrouwen van John te danken dat we er nog zijn. Daaruit bleek maar weer dat je je zakenpartners in crisistijd pas echt goed leert kennen. Jetstone heeft destijds juist in ons jonge bedrijf durven investeren. Wederzijds vertrouwen speelde daarbij echt een sleutelrol, dit heeft echt de toon gezet voor onze verdere samenwerking.”

 

Inmiddels is de crisis uiteraard achter de rug en gaat het erg goed met het bedrijf van Peter en zijn twee kinderen, Manon en Rick. Ook de coronatijd zijn ze goed doorgekomen: “In de afgelopen jaren hebben we onze extra omzet weer direct geïnvesteerd. Zo hebben we onze toonzaal compleet vernieuwd, onze PT Line uitgebreid en zijn we gestart met de verkoop van RAW Stones. Hiermee kunnen we voor onze klanten een prachtig totaalplaatje in het interieur creëren.”

 

PTKD is een keukenzaak waar creatief wordt omgegaan met nieuwe trends. Peter volgt dan ook met veel interesse de werkbladenmarkt. “Vooral de uitgesproken marmerlooks zijn momenteel erg populair”, licht hij toe. Daarin speelt voor Peter niet alleen esthetiek een belangrijke rol. Peter: “Het assortiment van Jetstone is erg compleet en up-to-date. Maar zowel bij Jetstone, als in mijn eigen zaak is kwaliteit het allerbelangrijkste. Dus ook daarin vinden we elkaar. Bij Jetstone weten ze bovendien precies wat er bij de eindgebruiker speelt. Een klant komt vaak binnen met een beeld van hun droomkeuken, van bijvoorbeeld een afbeelding op internet. Zowel Jetstone als wij vinden het dan belangrijk om zo’n consument de positieve maar zeker ook de negatieve elementen te presenteren voor een goed en waarachtig beeld van ieder materiaal wat in een keuken gebruikt wordt. De verkooptrainingen die Jetstone verzorgt voor klanten, zijn momenten waarin we mooi weer eens de diepte in kunnen gaan en onze materiaalkennis kunnen vergroten.”